KAPITALIZMUS RULEZ

HTML

KAPITALIZMUS RULEZ

automatice

Földünknek istenei vének/ Hangodon szól a mindenség siráma/ S hármasával újfajta lények/ Jönnek világra

Friss topikok

  • Cseroki: Már azt hittem, sosem olvasok tőled. Ha ott jártál - s hogy ott voltál-e, nem tudom - akár összefu... (2015.09.03. 17:42) 2 etűd
  • Cseroki: @corpusz hiszti: Csaknem végtelen mesét... Belekezdtem a Trónok Harcába (George R.R. Martin), sze... (2014.01.26. 13:30) Otromba fickók IV.
  • ipartelep: @corpusz hiszti: Szerintem a "különböző szövegekhez való hozzáállás kérdése" nem csak "ízlés és ha... (2013.10.01. 11:37) majom-mellhártya
  • ipartelep: @Pimander: Én is végigolvastam az összeset. Miért? Nem mazochizmusból, hanem éppen ellenkezőleg: É... (2013.09.18. 10:58) az IQ trónfosztása
  • deletedblog: "alattomos örvény. Azt a nézetkülönbséget" ebben a szövegrészben pedig, barátom, a pontban(.), mi... (2013.05.29. 16:51) testvérek

Linkblog

dark logic

2008.01.27. 18:21 corpusz hiszti

avagy kiegészítés az előző posthoz

nagy szeretettel az IQ-fighter-eknek, hogy a biciklitúrákon el ne tévedjenek

részlet Philip K. Dick Kamera által homályosan című regényéből:

"Barris:(A nappali közepén áll egy nagy, új, fényes biciklivel, s láthatóan roppant elégedett) Nézzétek, mit szereztem húsz dolcsiért!

Freck: Mit?

Barris: Egy biciklit, egy tízsebességes versenybiciklit. Vadiúj. A szomszéd udvarában láttam meg, és rákérdeztem. Kiderült, hogy négy van nekik, úgyhogy ajánlottam húsz dolcsit, ők meg odaadták. Fekete srácok. Még át is adták a kerítésen.

Luckmann: Nem is tudtam, hogy húsz dolcsiért lehet venni egy tízsebességest. Elképesztő, mennyit ér húsz dolcsi.

Donna: Hasonlít a csajéra szemben, ahol lakom. Egy hónapja lopták el tőle. Azok a feketék biztos lopták.

Arctor: Naná. Ha négy is van nekik, és ilyen olcsón adják.

Donna: Vissza kéne adnod annak a csajnak. Legalább hadd nézze meg, hátha az övé.

Barris: Ez férfi bicikli. Nem lehet az övé.

Freck: Miért mondod, hogy tízsebességes, ha csak hét fogaskerék van?

Barris: (Döbbenten) Mi?

Freck: (Odamegy a biciklihez, és rámutat) Nézd, itt van öt, kettő meg a lánc másik végén. Öt meg kettő...

...az hét. Vagyis csak hétsebességes.

Luckmann: Ja, de húsz dolcsit akkor is megér.

Barris: (Értetlenül) Azok a feketék azt mondták, tízsebességes. Átvertek.

(Mindenki a biciklit nézi. Lehajolnak, hogy még egyszer átszámolják.) "

5 komment

KAPITALIZMUS RULEZ

A bejegyzés trackback címe:

https://automatice.blog.hu/api/trackback/id/tr96313779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cworm (törölt) 2008.01.28. 01:06:58

na, már megint egy frissen szabadult bölcsész blogja... ajánlott nagy ívben elkerülni saját nyugalmunk megőrzése érdekében. meg a geek.blog.hu-ra irogató egyik szerzőt is, valami hülye neve van, ő írt a Rec című filmről. ALT-F4

triciklis 2008.01.28. 09:59:33

nem tudok biciklizni. nem értek a biciklikhez sem. és k. dicket sem olvastam sokat. bár szeretem a sci-fit is és nem vetem meg az egyéb ponyvát sem, de valahogy ő távol áll tőlem.

mindezt csak azért szerettem volna leszögezni, mert egy "csacsi" kérdés következik. ha egy biciklinek 7 fogaskereke van 5+2 megoszlásban, akkor az nem azt jelenti, hogy 5*2 azaz tíz sebességes? hiszen a lánc mindkét végén lévő fogaskerekek bárhogy lehetnek egymással párosítva. gondolom. vagy nem. ha hülyeséget beszélek, javítsatok ki.

Legend · www.szulokepzes.hu 2008.01.28. 10:09:56

De, triciklis, igazad van, ezt az olvasók nagy része érti, és humornak tekinti.

dividasero · http://dividasero.freeblog.hu 2008.01.28. 22:34:41

szedd le a filmet is

fruschka · http://kaleid.blog.hu/ 2008.12.20. 12:27:14

frissen szabadult bölcsész :))).... hihi :)
süti beállítások módosítása