KAPITALIZMUS RULEZ

HTML

automatice

Földünknek istenei vének/ Hangodon szól a mindenség siráma/ S hármasával újfajta lények/ Jönnek világra

Friss topikok

  • Cseroki: Már azt hittem, sosem olvasok tőled. Ha ott jártál - s hogy ott voltál-e, nem tudom - akár összefu... (2015.09.03. 17:42) 2 etűd
  • Cseroki: @corpusz hiszti: Csaknem végtelen mesét... Belekezdtem a Trónok Harcába (George R.R. Martin), sze... (2014.01.26. 13:30) Otromba fickók IV.
  • ipartelep: @corpusz hiszti: Szerintem a "különböző szövegekhez való hozzáállás kérdése" nem csak "ízlés és ha... (2013.10.01. 11:37) majom-mellhártya
  • ipartelep: @Pimander: Én is végigolvastam az összeset. Miért? Nem mazochizmusból, hanem éppen ellenkezőleg: É... (2013.09.18. 10:58) az IQ trónfosztása
  • deletedblog: "alattomos örvény. Azt a nézetkülönbséget" ebben a szövegrészben pedig, barátom, a pontban(.), mi... (2013.05.29. 16:51) testvérek

Linkblog

Bombadil Toma pszichedelikus álma

2008.09.25. 18:58 corpusz hiszti

"boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyek országa"


experimentális dekonstrukció
avagy
Szauron, CS. S. és ZS.F. urak harmadkor-végi, Szauron részéről ékes, emberi nyelven, a hobbitok részéről érthetetlen makogássá degenerálódott úgynevezett tünde-nyelven, részben, helyenként és nyomokban (anti)karteziánus - illetőleg a hallgatók és olvasók ordító szerencséjére a társalgás dinamikájának nem szükségszerű következményeként - tulnyomórészt Leszbosz(és kis részben Tolkien) előtti főhajtásként értelmezhető, értelmezendő társalgás eufemisztikus és understatement részletei(vagy mi),
...
"az igazságot birtokolni, vagy áhítozni utána, két olyan cselekvés, amely ugyanabból a magatartásból ered...Lelki szegénynek nevezek minden embert aki meggyőződéssel beszél az Igazságról: akinek mindig készletek állnak rendelkezésre nagybetűkből és azokat naivan, csalás és megvetés nélkül használja is" - Szauron itt tette el a papírt és folytatta a tőle megszokott biztató gesztusokkal - Kedveseim, ti komolyan azt gondoljátok bármit is megold ha elpusztítjátok vagy akár megtartjátok azt a kurva gyűrűt? Na idess'! - Ezzel a zsebébe nyúlt s egy marék gyűrűt szórt elébük a porba. Frodó halkan felsikoltott. Mintha, egy varázs tört volna meg körülötte. Mintha, valami egy csapásra elfújta volna a vonzását, a súlyát a nyakában lógó kis ékszernek. Tétován piszkálta maga előtt a gyűrűket, melyek nem ugyanolyanok voltak, mint az övé, hanem ugyanazok voltak. De még mindig nem értett semmit. "Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen," - darálta unottan Szauron - Dereng már valami, kis hippik?! Nem mindegy, hogy a tér-idő kontinuum általunk belátható igen csekély szeletkéjének vajh' melyik pozíciójában manifesztálom ezt a trükköt? Hogy mi?! Nem, a gonosz nem én vagyok. De, ti ezt soha nem fogjátok megérteni. - nézett rájuk szánakozva - Áh - legyintett aztán - de kit érdekel már mindez? A pokol elszabadult, és nem miattam, kedves barátaim, nem miattam. Meséljetek inkább Galadrielről. Ha jól tudom láthattátok őt; a G(aladriel) pont felfedezőjét. Még mindig olyan tüneményes, ez a királynői kéjnője a tündék unalmas népének? Én egy darabig a szeretője lehettem. A kéjlakában "akkor a hét csészét tartó hét angyal közül az egyik odalépett hozzám és hívott: >>Gyere, megmutatom neked a nagy kéjnő ítéletét, aki a nagy vizek fölött ül. Vele erkölcstelenkedtek a föld királyai, és a föld lakói megrészegültek kéje borától.<<" Amikor elkészítettem ezekből a bisz-baszokból az elsőt, mondhatni a prototípust, azzal fizettem ki az éjszakát. Akkor így búcsúzott tőlem: "És lám, vágyam valóra válik. Te magadtól ideadod nekem a Gyűrűt! A Sötétség Ura helyére Királynőt állítasz. És én nem leszek Sötét, de szépséges és lenyűgöző, mint a Pirkadat és az Éjszaka! Mocsoktalan, mint a Tenger, a Nap és a Hó a hegyek csúcsán! Félelmetes, mint a Vihar és a Villám! Erősebb, mint a föld fundamentuma. S imádni, félni fog minden!" He, he, he kész röhej, nem? a Sötétség Ura. Húúúúú! Kicsit egzaltált volt a csaj. Amúgy visszatérve rátok, azt hiszem nem volt haszontalan ez az előbbi bájos kis infláció a gyűrűkkel; egy kicsit megtépázta neurotizált szuper-egotokat. Ami - bevallom, meglepődve tapasztaltam - kényelmesen megfér hobbit-lényetek antiheroikus, kispolgári intencióival. Hogy mi protofamiliárius neurotizmusotok esemény-nyalábjainak panoramikus, kvázitörténelmi horizontja? Nos, "a válasz a kérdésre, hogy Miért mondunk történeteket? az, hogy az elbeszélés, mint olyan mindig egy alapvető antagonizmus feloldására születik...az ár pedig amit a narrativ megoldásért fizetünk, nem más, mint a petitio principii időbeli hurokja: az elbeszélés észrevétlenül már mindig is adottnak tételezi azt, amit reprodukálni hivatott." Magyarán, azáltal - tudván, milyen önérzetes kis pöcsök vagytok - hogy elképzelitek a magatokról szóló nagyívű és ízléstelen történeteket, hogy autoprojekciót hajtotok végre a még meg sem született hősi énekekbe, nagy mértékben növelitek az amúgy sem kis ressentiment-potenciálotokat, mely szutykos kis fajtátok körében gusztustalanul nagy akcio-hiszteriko-rádiuszt generál. Az antagonizmust pedig szánalmas létetek szituáció-inadekvát karaktere konstituálja; szóval semmi keresnivalótok e színjátékban. Ahogy persze nekem se. De én itt maradtam, a fajtámból egyedül. A fenséges Úrhölgy kibaszott ágyasai üldözték el a többieket. Azokról a perverz állatokról beszélek, persze, kik magukat tündéknek nevezik. Érdekes, de ezek a tündék is állandóan történeteket mesélnek! Valószínűleg ezért kedvelnek titeket, természetesen a differencia fenntartásának igénye mellett, ugyanis "az elbeszélésre való hivatkozás lehetővé teszi a neurózis(hisztéria) és a perverzió közti különbségtételt is, hiszen mindkettő egy sajátos elbeszélésformát mutat: a hisztéria az eredet lineáris elbeszélését mutatja(a neurotikus családi mítoszát), míg a perverzióban az elbeszélés megfeneklik egy helyen és a végtelenségig ismétli magát", lásd a megye történetének pofátlan integrálása középfölde történetébe, másfelől Lothlórien iteráltan übermenccses és infantilisan szeparált, pervertált magánya. Azt kérdezitek, hogy a társaim - a többi pszichiáter, az ápolók és gondnokok -  hová lettek, mentek?: "És voltak, kik a pusztaságba mentek, és együtt szomjaztak a ragadozó vadállatokkal, csak mert nem akartak mocskos tevehajcsárokkal ülni a ciszterna körül. És voltak, kik megsemmisítőként érkeztek, és jégverést hoztak a gyümölcsösökre, csak mert pofán akarták rúgni a söpredéket, hogy betömhessék végre torkát." Én is csak Galadriel miatt... Az a királynői szépségű nemes arcél, és az az illat, egy asszony illata, és azok a keblek óh istenem - túrt bele, végképp elérzékenyülve, a hajába Szauron - ha az ember ráhajtja a fejét, nincs is több kívánsága már, és "hű de szép segge van Juliette! Mondták, hogy fenséges, de ez még a hírét is felülmúlja, hajoljon csak előre, hadd dárdázzam meg a nyelvemmel... Nagy Isten! Hiszen ön kétségbeejtően tiszta; hát nem mondta Noirceuil, milyen állapotban akarom látni ezt a segget? - Nem, nagyuram! - Szarosat akartam! Koszosat akartam! Lehangoló ez a tisztaság! Node segítünk rajta. Itt az én seggem, Juliette, ez már olyan állapotban van, amilyenben az önét kívántam, ebben talál szart. Térdeljen le előtte, bálványozza, gratuláljon magának a megtiszteltetéshez, amellyel kitüntetem, amelyben mámorosan osztozna az egész világ... Hányan lennének boldogok az ön helyében! Ha az istenek leszállnának a földre, még ők is könyörögnének ezért a kegyért. Szívja csak, szívja; nyomja bele a nyelvét, csak semmi viszolygás, gyermekem!"
 

Csak semmi viszolygás!


/Az idézőjelek között szereplő részek Friedrich Nietzsche: Így szólott Zarathustra, Slavoj Zizek: A fantázia hét fátyla, J.R.R. Tolkien: A gyűrűk ura, Szent János apostol jelenéseinek könyve, Donatien Alphonse Francois de Sade: Juliette története avagy a bűn virágzása és Emil Michel Cioran: A bomlás kézikönyve szövegekből válogatva. Javított változat./

+Ajánló: http://hps.elte.hu/idei_html/61005979.html

34 komment

Címkék: gyűrűk ura gépszíj

KAPITALIZMUS RULEZ

A bejegyzés trackback címe:

https://automatice.blog.hu/api/trackback/id/tr30681594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dividasero · http://dividasero.freeblog.hu 2008.09.25. 21:33:46

repríz! és megtalálta wazeee!

fruschka · http://www.kaleid.blog.hu 2008.09.26. 10:48:26

basszus, Tolkien-kurzus!!! Nem semmi... kár, hogy nem lehet belógni :D...

nyuszisz 2008.09.26. 14:54:44

Engem valahogy hidegen hagy ez a tolkien-őrület.

fruschka · http://kaleid.blog.hu/ 2008.09.26. 15:30:47

hmm... én nem érzem őrületnek... őszintén szólva már akkor olvastam a Gyűrűk Urát, amikor a film még sehol se volt, olyan 12-13 éves lehettem... és rám nagy hatással volt, és abszolút nem érdekelt/érdekel, hogy hányan szeretik még rajtam kívül...

arra mindenesetre emlékszem, hogy akkor szinte senki nem ismerte még...

corpusz hiszti · automatice.blog.hu 2008.09.26. 17:40:35

bakker, séró! de az "édes hazám"-at még mindig nem találom

a Tolkien-kurzusra az mehet be, aki akar

_Anand 2008.09.26. 18:06:03

Tolkien baromi nagy koponya volt! Imádom ezt a trilógiát is.
Mindenesetre érdekes oldalát fogtad meg a témának, tetszik! :)

nyuszisz 2008.09.26. 20:17:51

az igazi Tolkien gyűrűszexuális

dividasero · http://dividasero.freeblog.hu 2008.09.27. 18:35:11

might want to look into it:

ÉDES HAZÁM

Édes hazám, ne kíméljél, okádj a pofámba
édes hazám lúzer vagyok, vegyél pártfogásba,
mestere vagy ám te ennek, hogy a szarból
hogy szökken virágba
a lelkesedés, a danolás; "gyerünk a határba!"
jön mélymagyar, Martens-bakancs, "növeljük a nemzet testét
basszuk meg a szerbnek anyját, basszuk meg a román kecskét;
geci oláh, buzi tótok így leszünk ám kvittek"
siránkozzunk: 80 éve, hogy szétbasztak minket,
pedig mondod: "te hős magyar régebben itt voltál"
édes hazám, nyald ki seggem; ki a faszt izgat már?
beszólsz olykor: "nem leszünk már senki rabszolgája"
édes hazám, ne vicceljünk, húzz a jó anyádba!
"megyek, megyek", buzi paraszt, nem hiszek már neked
"Isten meghalt" - mondta Nietzsche s ezt teszem én veled
azt mondom hát: nem létezel, s nem vagy más csak hulla
édes hazám te vén, te szar, te gerontofil kurva.

fruschka · http://kaleid.blog.hu/ 2008.09.30. 12:23:53

két érdekes momentumra felkaptam a fejem az írásban - amellett, hogy ez a meglehetősen újszerű megközelítés megnevettetett és hát ja, nem tudok a bőrömből kilépni, el is gondolkodtatott :D -, az egyik az, hogy Sauronnak haja van :).... én valahogy nem annyira emberszerűnek képzeltem (nem tudom, te csak a történet kedvéért ruháztad fel ilyen emberi tulajdonságokkal, vagy tényleg ilyennek is képzelted Sauront?)

érdekes amúgy - nekem pont azért nem is tetszett annyira a mozifilm változat, amellett, hogy rengeteg fontos mozzanatot hiányoltam is belőle, mert valahogy azáltal, hogy vizuális formába öntötték a regényt, végülis mintha lenyestek volna a fantáziám szárnyaiból :)....

lehet hogy jobb lett volna, ha meg se nézem.... persze attól még megmaradhatnak olyannak a szereplők, ahogy én elképzeltem őket, de mégis akaratlanul bevillannak melléjük a filmbeli változataik...

és azért szomorú szerintem, hogy sokan már el se olvassák a könyvet a film miatt, holott a kettőt össze se lehet hasonlítani...

de visszatérve ehhez a bejegyzéshez, a másik dolog , amire felfigyeltem az volt, amint Sauron felkiált: "Óh, istenem!" :)... ezt kicsit vicces volt épp az ő szájából hallani :)... mondjuk a Szilmarilokat nem olvastam, abban van ugye leírva bővebben ez a tolkieni világ, nem tudom, volt-e valamiféle istenségük, a Gyűrűk Urában úgy emlékszem, nem jelenik meg ilyen felsőbb hatalom... vagy ez csak egy freudi elszólás volt ;)??... Szóval Sauron is "istent" keresi :)...

épp az utóbbi időben beszélgettem arról valakivel, hogy vajon hogyan alakulhatott ki ez az "elszólás", hogy a meglepő, váratlan helyzetekben hirtelen isten, vagy jézus ugrik be szinte mindenkinek, függetlenül attól, hogy vallásos-e vagy nem....

nyuszisz 2008.09.30. 15:31:19

a kollektív tudatunk istenfélő? :)

fruschka · http://kaleid.blog.hu/ 2008.09.30. 16:24:21

hmm... .szerintem az istenfélés nem a legjobb szó... tipikusan keresztény hozzáállás... ha van isten, biztos, hogy nem a félelem az, ami először eszembe jut vele kapcsolatban... legalábbis nekem...

ez is egy a sok közül, amiért nem szimpatikus a keresztény vallás, az állandó önostorozásával, meg persze mások ostorozásával is, és a félelemmel való irányítás... mert szerintem valahol az egyház erre törekszik... aminek a hithez vajmi kevés köze van...

corpusz hiszti · automatice.blog.hu 2008.09.30. 18:34:41

nos, hát akkor Szauronról...Szauron egy jósvádájú, jóképű fiatalember, friss pszichiátriai és szociál-pszichológiai végzettséggel, dús fekete haja, széles arccsontja, vastag érzéki ajkai és enyhén biszexuális irányultsága jelzik, hogy nem veti meg az élvezeteket és az élet örömeit, de nem rosszindulatú, egy érdekes kísérletbe fog középföldén, be akarja bizonyítani, meg akarja mutatni, hogy a gonosz mindannyiunkban benne van, hogy nem űzhető ki, nemhogy véglegesen, de még időlegesen sem a társadalmunkból, meg akarja értetni a többiekkel, hogy nem létezik a főgonosz mint olyan, és, hogy semmilyen hatalom nem tudja egyetlen helyre összpontosítani a rosszat, ártatlanul hagyva a többieket; a gyűrű, amit úgy rendelt meg készen, nem a hatalma jele és záloga, hanem a saját ostobaságunk szimbólumának - gondolatébresztő célzattal játékba dobott - paródiája; amúgy, mindeközben Szauron, eléggé el nem ítélhető módon, az újonnan épített, minden eddiginél nagyobb, feszített víztükrű medencéje partján múlatta az időt barátaival és barátnőivel, természetesen csodaszép vadasparkjainak egyikének szélén lakott, saját wellness-központjának egyik barátságos, tengerre néző apartmanjában, az a patyomkin-vidék, amit mi Mordorként ismerünk, természetesen a kísérlet lefolytatásához szükséges díszlet csupán, amely kísérlet persze félrecsúszott és kudarcba fulladt, mint általában az átütő eredményt hozó szociál-pszichológiai kísérletek(ld. Milgram és Zimbardo); bár színleg elpusztítani próbálták a gyűrűt, valójában istenként kezdték tisztelni azt, ugyanis amíg ott volt előttük ez a gyűlölt gyűrűje a "gonoszságnak", ez az isten-bűnbak, addig ők tisztának és bűntelennek hihették magukat, Szauron gyakorlatilag ebből a gyermeki ábránd-világból próbálta egy felelősségteljes világba kalauzolni őket; sikertelenül; az egyetlen Bombadil Toma kivételével(aki a kísérlet ideje alatt szinte végig be volt LSD-zve, s így nem tudott érdemben segíteni nekik) senki nem volt aki ne ugrott volna be ennek a gyűrű-tréfának, talán még Galadriel volt a legközelebb hozzá, hogy önnön hiúságából és szépségéből erőt merítve, elfogadva önmagát, belássa, hogy nem lehetünk szentek; én ott próbáltam bekapcsolódni, amikor Szauron tesz még egy utolsó kísérletet arra, hogy meggyőzze a hobbitokat, tökéletesen hiábavaló, amire készülnek, nincsen abszolút jó vagy rossz, a felelősséget a világ minden pontján föl kell vállalni, a hobbitok semmit nem értettek az egészből, Szauron terápiája dugába dőlt, persze ezt ilyen komolytalanul nem is lehet megcsinálni, még ekkor is élete legnagyobb hódításáról fecseg; a gyűrűt "elpusztították", na bumm!, a főkolomposok, mint akik dolgukat jól végezték, elpattannak Kaliforniába, és jó szokás szerint, az egészből nem tanult senki semmit
/Szauron meg keresztet vethet az elkövetkezendő OTKA támogatásaira/

tehát Szauron nem olyan humortalan, hogy ateista legyen, bár egy kicsit valóban freudi elszólás volt :)

a filmet nem láttam

egyesek szerint a kollektív tudatunk maga az isten :)

nyuszisz 2008.09.30. 19:22:44

Szauron az esetem, már ha tényleg biszexuális, mert az alap :)

fruschka · http://kaleid.blog.hu/ 2008.09.30. 19:53:58

hihi, nemár :D... fúú, az nem olyan férfiatlan :)??... majd írok még a témában is, de ezt nem hagyhattam szó nélkül :D...

nyuszisz 2008.09.30. 20:13:03

A biszexialitás? Az meglepően nem.

fruschka · http://kaleid.blog.hu/ 2008.09.30. 21:00:29

fúúúú.... de durva, akkor most itt ezen a blogon kiderült, hogy amiről eddig azt hittem, hogy valami objektív dolog - a férfiasság -, az teljesen szubjektív :)... nekem valahogy a lehető legkevesebb feminin jeggyel rendelkezők a vonzóak, és egy másik férfi iránti vonzódás inkább nőiesnek tűnik nekem... nahát... most meglepődtem :D...

nyuszisz 2008.09.30. 21:47:32

Hát most mit mondjak :) szerintem kell legyen egy kis feminin jelleg, nem túl sok, de kell.(Tipikus férfigyülölö lennék, biztos ezért ilyen az ízlésem :)

fruschka · http://kaleid.blog.hu/ 2008.10.01. 10:02:49

ja, amúgy talán igaza van Szauronnak, csak valahogy ez a praktikus szemlélet néha azért el is tudja venni a dolgok ízét :)... néha szerintem jó álmodozni, és nem pusztán annak látni a dolgokat, amik, mondjuk én szeretem, ha olykor -olykor senki nem próbál meg visszarángatni a földre... de persze ez ízlés kérdése :)...

ez a wellnes-központ dolog kicsit kiábrándító :), Mordor a sötét, kietlen vidékeivel, füstölgő krátereivel és fojtogató levegőjével olyan izgatóan félelmetes :)... persze lehet, hogy csak ebből az unalmasan megnyugtató XXI. századi sterilizálódó műanyagvilágból tűnik annak... azért én néha örülnék neki, ha az erdőben véletlenül összefuthatnék mondjuk egy faunnal, vagy egy sötét, dohszagú sikátorból nyíló, rogyadozó vaskapu mögötti lépcsőn lelopódzva megtalálhatnám egy labirintus bejáratát :)... és a többi :)...

nyuszisz 2008.10.01. 12:23:10

Azt én sem értettem, hogy került a vadasparkba a wellness-központ.

fruschka · http://kaleid.blog.hu/ 2008.10.01. 12:39:33

öööö.... egy élvezeteket hajhászó pszichológus, aki ráadásul biszex, kissé naiv és nem rosszindulatú... bennem ez nagyobb megdöbbenést keltett :D :D... egy ilyen csókától már nem is várok mást, mint egy vadaspark melletti wellness-központot :D...

nyuszisz 2008.10.01. 15:05:46

Hmm, én itt arra asszociáltam, hogy Hiszti mégiscsak olvassa Ellist, ott vannak ilyen érzéki ajkú biszexuális férfi szereplők, mint maga az író is :) Igaz, ők nem valami jóindulatúak.
Szóval bevallom, ezért vettem poénra.

Kellene írnom egy újabb Ellis posztot, de nem nagyon tudtam még összeszedniu magam, annyira izgatott vagyok az oktoberfest miatt :)

corpusz hiszti · automatice.blog.hu 2008.10.01. 21:04:08

hihi :)) tudtam, hogy a biszex vihart kavar :)

nem az álmok ellen van ez az egész, sőt, asszem álmok akkor vannak igazán, ha van hová visszatérni, egy reális, józan gondolathoz vagy egy csokoládé-turmixhoz, tehát igenis pártolandó egy Fruschka-faun találka (ha az ismereteim nem csalnak, úgy emlékszem a faunoknak - a testméretükhöz képest - igen nagy a szerszámuk ;))

wellness? hát jó, a hajas Szauronból - koffeinmámorban - ezt tudtam kihozni, igen, és esténként masszíroztat, és még az állatok szenvedését sem bírja nézni, a vadasparkba is csak sétálni jár

fruschka · http://kaleid.blog.hu/ 2008.10.02. 16:50:22

"nem az álmok ellen van ez az egész, sőt, asszem álmok akkor vannak igazán, ha van hová visszatérni, egy reális, józan gondolathoz vagy egy csokoládé-turmixhoz" -- ez jó :)... csokiturmixot amúgy még nem ittam :)... de tényleg, ez igaz, már többször belegondoltam, hogy vajon milyen lenne egy olyan világban élni, ahol bármi megtörténhet -- akkor talán már semmi nem lenne olyan különleges :)... végülis viszonyítási pont mindig kell :)...

hmm.. ez érdekes... vajon miért kellenek viszonyítási pontok? most ahogy ezt leírtam, ez elgondolkodtatott... szóval lehetne úgy értékelni valamit, ha nincs "mihez képest"??

nem is tudtam, hogy a faunoknak nagy a szerszámuk :))...

de amúgy érdekes volt ez a Sauron-megközelítés, mondhatni, egész szimpatikus figura :)...

corpusz hiszti · automatice.blog.hu 2008.10.02. 20:56:35

ezt a turmixos dolgot Lynchtől koppintottam, ő írta valahol, hogy majd tíz éven keresztül egy étterembe járt, és ott annak a megnyugtató tudatában tudott elmerülni az ötleteibe és legvadabb képzelt világaiba, hogy a megszokott kávézói környezetébe és az előtte lévő tejturmixhoz mindig visszatérhet, és erre a nyugalomra lehet, hogy tényleg szükség van; ha mindig csak az egyik álomból a másikba zuhannál, hát az...valami szörnyen hangzik :)

valahogy bennem ez van a faunokkal kapcsolatban(de lehet, hogy valamit nagyon keverek), hogy görbe kecskeláb, nagy szerszám, félmeztelenek, szőrös a fülük, a legtöbbjük kancsal, viszont igen jól hallanak és állandóan a nimfákat vegzálják :))

fruschka · http://kaleid.blog.hu/ 2008.10.02. 22:52:47

asszem a faunok ilyesmik, igen, csak ezt a szerszám-dolgot nem tudtam :)...

hát mondjuk, Lynchnél nem is csodálkozom, hogy nem akar bennrekedni az álomvilágában, mert az ő esetében ez azért elég durva :)...

corpusz hiszti · automatice.blog.hu 2008.10.03. 20:00:55

érdekes, hogy a durvaságát említed, sokan mondják is az ő világára, hogy sötét, nagyon nyomasztó, de mégis én valahogy úgy érzem, nekem valahogy úgy jön le, hogy a filmjei inkább a jó dolgokról szólnak, csak ezeket direktbe ábrázolni, azon túl, hogy giccses, hamis is lenne, hogy szükség van a kontrasztra, kivédhetetlenül ott lesz mindig a rossz, a sötét, de ott van valahol a remény is, a remény a harmóniába, az emberi méltóságba; filmjeit nem lehet elmagyarázni vagy elemezni, de nekem mindig valahogy ott dereng az érzés, hogy nincs még elveszve, szétbaszva minden, a lynchi világ, ellentmondásosan, de mégis egy reménybeli világ; és ez egy giccsben elveszne, meghalna...

fruschka · http://kaleid.blog.hu/ 2008.10.04. 09:57:38

egyébként érdekes amit mondasz, mert például a twin peaks alatt én is éreztem végig valami finom reményteliséget, egyébként nem tudom, tudtad-e, de a sorozat kezdő képkockáiban megjelenő vörösbegy is a jót szimbolizálja, már nem tudom hol, de mostanában olvastam ezt valahol, hogy ez a madárka a remény megtestesítője egyes hiedelmek szerint...

de például volt egy filmje, a címére már nem emlékszem, valami sárga arcú, groteszk törpe is volt benne, na, hát az kimondottan nyomasztó volt, abban én inkább csak a puszta durvaságot éreztem - bár, ez is a világ egyik arca...

mondjuk a twin peaks végén azért kicsit szomorú voltam - és ahogy később beszélgettem róla másokkal, állítólag azért "veszett el" Cooper, mert a szerelme elgyengítette... és tényleg, valahogy erre utal nagyon sok minden a filmben, de ez olyan kiábrándító, ez olyan, mintha az embernek kerülnie kéne a heves érzelmeket, mert meggyengíti...

nyuszisz 2008.10.05. 11:30:01

Fruschka a TP főcímének elején nem vörösbegy van, majd nézd meg jobban, még csak nem is hasonlít erre a kis madárra. Az Lynch egy másik filmjében van a Kék bársonyban.
Viszont olvastam én is, valami kritikus emlegeti a vörösbegyet a TP-vel kapcsolatban valahol, nos ő valószínű nem ismeri fel a madarakat :)

fruschka · http://www.kaleid.blog.hu 2008.10.06. 10:42:20

hmm.... azt hittem vörösbegy :)... áá... akkor ugyanazt a kritikát olvashattuk... :)

nyuszisz 2008.10.07. 20:53:28

ezért nem szabad a kritikusok kritikáit olvasni (nekik ez csak munka), hanem csak a bloggerekét :)

fruschka · http://kaleid.blog.hu/ 2008.10.07. 21:08:59

a kritikusok nekem túl objektívek, a bloggerek meg túl szubjektívek :)... ez van :D...
süti beállítások módosítása